وبلاگ

ویدئوآموزشی نکات تعمیری درب بالا

در محصولات توان تک از دو نوع درب بالا استفاده می شود :

1- درب بالا جنس آلومنیوم

2- درب بالا جنس چدن

خود درب بالا از دو سوراخ کنار هم تشکیل شده که جهت ورود کابل و لاستیک کابل گیر از آن استفاده می شود و سوراخ دیگر در زمانی که پمپ فلوتر دار شود از آن جهت ورود کابل فلوتر استفاده می شود و در حالت معمولی پمپ بدون فلوتر از آن جهت تست هواگیری درب بالا استفاده می شود که با پیچ برنجی 6 و اورینگ مربوطه بسته و توسط درپوش پلاستیکی پلمپ می شود و به هیچ عنوان نباید دستکاری شود مگر اینکه توسط افراد مسئول و یا توسط خود شرکت باز و بسته شود(جهت آب بندی)

جهت باز بسته کردن درب بالا احتیاج به ابزارهای زیر میباشد:

آچاربکس- چکش فیبری- آچارآلن 4 و 5 و جهت تست خازن دستگاه دیجیتال مولتی متر و اهم متر

بعد از معرفی ابزارها می پردازیم به طریقه باز کردن درب بالا و معرفی قسمت های مختلف درب و نکات ایمنی درب بالا.

قبل از اینکه درب بالا را باز کنیم دقت فرمایید که پمپ کارکرده میباشد یا نو میباشد، اگر پمپ کارکرده باشد احتمال جمع شدن هوا داخل درب وجود دارد و به همین علت اول 4 عدد مهره برنجی کلاهکی را توسط آچاربکس تا نیمه باز کرده و با چکش فیبری درب را مقداری آزاد کرده تا هوای داخل درب تخلیه شود و خطری وجود نداشته باشد و دوباره به باز کردن درب ادامه می دهیم.

بعد از باز کردن درب در مرحله اول تست کابلشو پیچی کلاهکی می باشد که شکستگی نداشته و یا باز نشده باشند که باعث شود سرسیم ها بیرون زده و باعث اتصالی شود.

مرحله دوم بازدید از خازن میباشد که قطعی نداشته باشد- شکستگی نداشته و یا سیم آن زخمی نشده باشد و برای تست آن از دستگاه مولتی متر دیجیتال استفاده می کنیم که ضعیف نشده باشد.

مرحله سوم تست بست کابل گیر می باشد که جنس آن از مواد الترامید می باشد که در برابر گرما و زیر فشار تغییرشکل ندهد و توسط 3 عدد پیچ آلن 15*6 به درب بالا بسته شده و با آچارآلن پیچ ها را تست کرده که باز نشده باشند.

مرحله چهارم تست بست سه سوراخ می باشد که توسط 3 عدد پیچ آلن 10*5 در جای خود بسته شده و با آچارآلن آنها را چک کرده که باز نشده باشند و خود بست سه سوراخ نیزز شکسته نباشد

مرحله پنجم اورینگ درب پایین را از جای خود درآورده و از نظر خوردگی – دوپهن شدن و یا زخمی بودن چک می کنیم و بعد اورینگ را روغنی کرده و در جای خود قرار می دهیم و در آخر بعد از تست همه مراحل کابلشوها را در جای خود قرارداده و سیم ها را در وسط درب پایین جمع کرده و درب بالا را بر روی درب پایین قرار می دهیم و دقت فرمایید که هنگام بستن درب هیچ یک از سیم ها بین دو درب قرار نگرفته باشد که باعث اتصالی شود و بعد با چند ضربه چکش فیبری درب را در جای خود قرار می دهیم و مهره های کلاهکی با واشر فنری مربوطه را در جای خود بسته و محکم می کنیم و بعد از محکم شدن درب توسط دستگاه اهم متر سرسیم های برق پمپ را تست میکنیم که اتصالی نداشته باشند.]

ویدئو آموزشی نکات فرستادن پمپ به عمق چاه

نکات فرستادن پمپ به عمق چاه:
درجاهایی که آب دارای املاح می باشد باید حتمآ از توری فلزی گالوانیزه استفاده شود تا از ورود املاح به داخل پمپ وگیرکردن احتمالی پروانه ها جلوگیری شودبرای فرستادن پمپ به داخل چاه از یک سه پایه فلزی استفاده می شود که توسط خود مشتری تهیه شده و پایه های آن باید 15 سانتی متر باشد جهت فرستادن پمپ به داخل چاه طناب را به سه پایه بسته واز بستن طناب به دستگیره پمپ جدآ خودداری نمایدودرهنگام بستن شلنگ به خروجی پمپ از خارج کردن سوپاپ خودداری فرماید زیرا این سوپاپ از ورود ذرات معلق به داخل پروانه ها زمانی که پمپ خاموش می شود جلوگیری می کند هنگام فرستادن پمپ به داخل چاه طناب همراه کابل وشلنگ به فاصله یک متر یک متر با بست محکم می شود

ویدئو آموزشی باز وبسته کردن قسمت زیرین پمپ

نکات آموزشی بازوبسته کردن قسمت زیرین پمپ:
پره ای-رابط مکش-پروانه-واسطه وسیل مکانیکی اول توسط آچاربکس12 چهارعدد مهره کلاهکی راباز میکنیم وبعد پره ای ورابط مکش را از هم جدا می کنیم بعد شروع به باز کردن پیچ آلن سرشافت می کنیم وبعد یکی یکی پروانه هاو واسطه ها را ازهم جدا می کنیم ودر مرحله بعد خاردوچشم راتوسط خار باز کن درآورده وبعد سیل مکانیکی یا همان چینی نافی را از جای خودش خارج می کنیم وهمان مکان را تمیز میکنیم و دوباره توسط ابزار مخصوص در جای خودش قرار می دهیم قبل از این کار سیل مکانیکی را بازدید می کنیم که پوسیدگی وشکستگی و خوردگی نداشته باشد همینطور خود شافت وجای نشستن سیل مکانیکی را چک می کنیم که خوردگی نداشته باشد همینطور خود شافت وجای نشستن سیل مکانیکی را چک می کنیم که خوردگی نداشته باشد بعد از اتمام مراحل بالا خار دوچشم را جا انداخته و واسطه ها را چک می کنیم که شکستگی وخوردگی پیدا نکرده باشد و همینطور اورینگ مربوط به واسطه ها و پروانه ها را چک می کنیم که از جای جوش دچار شکستگی و همچنین لنگی نشده باشدو بوش های برنجی بین پروانه ها را چک می کنیم و همینطور پره های پلاستیکی را که دچار شکستگی نشده باشدودر آخر رابط مکش و پره ای را بازدید می کنیم که مشکلی نداشته باشد وبعد تمام قطعات را به ترتیب در جای خود قرار می دهیم وچهار عدد مهره کلاهکی به همراه واشر مربوطه در جای خود به صورت ضربدری محکم می کنیم بعد از اتمام مراحل فوق پمپ را به برق متصل می کنیم تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنیم